Friday, November 6, 2009

La escuela

En la escuela no se imparten clases de ciencia, matemáticas, literatura española o historia, sino clases de idiomas extranjeras. Entonces los estudiantes asisten a las clases de idiomas pero también trabajan o asisten al colegio o universidad en otros sitios. En unas clases la gente es muy mezclada, así como algunos estudiantes tienen alrededor de 20 años y otoros tienen alrededor de 50 o 60 años. En otroas clases hay muchas chicas y pocos chicos.

Los libros y materiales de escuchar son basados en la lengua inglesa de Inglaterra. Por eso me está dando cuenta de muchas diferencias entre el idioma inglés del Reino Unido y el de los Estados Unidos. Además de las diferencdias de vocabulario y pronunciación, hay diferencias gramáticas. Por ejemplo, se dice “What do you do at the weekends?“ en vez de “What do you do during/on the weekends?“ Se dice “Queen are a popular band from England“ en vez de “Queen is a popular band from England.“ Se dice “October the 31st“ en vez de “October 31st.“ Una vez la voz del disco compacto para el libro dijo “Those two are a right pair of troublemakers....“ Además los profesores llevan el acento de Inglaterra sino que una profesora de Escocia quien ha vivido en España por muchos años. A uno de ellos le gusta decir “That’s righhht......Very gooot......“ después de que un estudiante lea un párrafo; me parece un poco “creepy.“ No obstante, los profesores tienen mucha curiosidad del inglés americano y siempre me preguntan “Is this how you say it in the States?“

Esta es mi cuarta semana como ayudante del inglés y he hecho tareas como leer párrafos; preguntar estudeiantes sobre sus tratamientos de dinero, sus familias, las enfermemdades; y preguntar las respuestas correctas y escribirlas después. Dos veces la lección fijaron en mí y tuve que contestar preguntas sobre España, California, los hospitales americanos y los supersticiones. Una vez di a los estudiantes copias de una publicación de “Los Angeles Times“ que se trató de los eventos públicos de Halloween en el sur de California y expliqué las palabras nuevas.
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At school they don't teach science, math, Spanish literature or history; just foreign languages. Thus the students go to language classes but they also work or go to high school or college in other places. In most classes the people are very mixed, such that some students are around 20 and others are around 50 or 60. In others there are many girls and few guys.

The books and listening materials that are used are based on British English. Therefore, I am learning more about the differences between American and British English. In addition to the differences of vocabulary and pronunciation, there are grammatical differences. For example, they say "What do you do at the weekends?" instead of "What do you do during/on the weekends?" They say "Queen are a popular band from England" instead of "Queen is a popular band from England." Instead of saying "October 31st" they say "October the 31st." In addition the teachers have British accents even though they are Spanish, except for a Scottish teacher who has lived in Spain for many years. One of them likes to say "That's righhht......very goooot......" after a student reads something and it seems a little creepy. Nevertheless, the teachers are very curious about American English and they are always asking me "Is this how you say it in the States?"

This is my fourth week as an English assistant and I have done stuff such as reading paragraphs; asking the students about their relationship with money, their families, health and sickness; and asking for the right answers and writing them afterwards. On two occasions the lesson was focused on me and I had to answer questions about Spain, California, American hospitals and superstitions. One time I gave the students copies of an article from the Los Angeles Times that was about public festivals for Halloween in Southern California and I explained the new words.

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